home |
ANTWERPEN bijgeWERKT : oosterweel |
fotogalerij archief |
fotogalerij |
||
15 maart 2017 | Historisch akkoord over Oosterweelproject.
|
|
gva.be |
||
|
||
1 maart 2015 | Het Oosterweelproject krijgt eindelijk vorm.De werken aan de Oosterweelverbinding starten in 2017 en het project wordt opgesplitst in vijf deelprojecten. Dat blijkt vanmorgen op een persconferentie in Antwerpen.Achtereenvolgens worden deze delen aangepakt: |
|
22 sept 2010 | De Vlaamse regering besliste dat de oosterweelverbinding een cut&cover tunnelvariant wordt.Daarbij zullen zowel de brug aan het sportpaleis als de brug aan de Groenendaallaan afgebroken worden. Om het verkeer op de ring te verminderen werd besloten tot de aanleg van de A102 en de ondertunneling van de R11. |
|
28 maart 2010 | Minister-president Kris Peeters lanceert zijn "masterplan 2020"compromis over derde Schede-oeververbinding:1. verzonken tunnel onder de Schelde 2. de tunnel mondt uit in de oosterweelknoop 3. de oosterweelverbinding wordt dan gevormd door 4 geboorde tunnels: - 2 naar het noorden - 2 naar het zuiden 4. in noordelijke richting voorbij het sportpaleis een viaduct over het Albertkanaal. 5. in zuidelijke richting gelijkgronds, want het viaduct aan het sportpaleis verdwijnt. |
|
24 febr 2010 | Forum 2020 stelt een ring met twee "bretellen" voor: 1. oostelijke bretel: tunnel (T102) tussen E313 in Wommelgem en E19 in Ekeren. 2. westelijke bretel bestaat uit twee delen: - deels ondertunnelde verbinding van E17 in Melsele naar E34 in Zwijndrecht - scheldekruising westelijker van het BAM-tracé, met oosterweelknooppunt en viaduct boven Noorderlaan. |
|
18 okt 2009 | Volksraadpleging over BAM-tracé en Lange wapperbrug. Uitslag: 40,8% ja en 59,2% nee. Opkomst: 34,8% stemmers
Wat na de volksraadpleging over de Oosterweelverbinding ?lees meer ... |
|
Masterplan Mobiliteit 2007-2016 |
||
27 okt 2008 | Alternatievenonderzoek Oosterweel van startDe Vlaamse Regering stelt de tijdelijke vereniging ARUP UK – SUM aan voor een onafhankelijke studie over drie tracés van de Oosterweelverbinding. Het studiebureau moet uitzoeken wat de beste oplossing is voor het project. Tegen februari 2009 finaliseert het bureau een studie over drie alternatieven: een tunnel-brug constructie, een volledige ondertunneling en een tracé meer naar het noorden.Het consortium dat de opdracht in de wacht sleepte, bestaat uit het bureau ARUP UK en het Gents-Brussels bureau SUM. |
|
februari 2008 | De werken starten met de aanpassingen aan de loop van de Schijn. | |
16 februari 2007 | Financiering Masterplan Mobiliteit goedgekeurd in de Vlaamse regering (Oosterweelverbinding mag maximaal 1,85 miljard euro kosten.) | |
Het Masterplan omvat 3 grote projecten:1. Oosterweelverbinding + toegangswegen2.verbetering waterwegen: kanaal, bruggen en sluizen 3.openbaar vervoer |