home archief

ANTWERPEN bijgeWERKT : invalswegen

nieuwe keuze

Bredabaan fase2A (deel 1)


deel 1    deel 2    deel 3

fase1    fase2B    fase2C
fase3A    fase3B    fase3C

Na ruim 20 jaar discussie wordt in 2012 eindelijk gestart met de heraanleg van de Bredabaan. Er komen bredere voetpaden, fietspaden in beide richtingen en voor de auto´s is er één rijvak in elke richting. De middenstrook van de Bredabaan blijft voorbehouden aan het openbaar vervoer.

Er lagen al een tijdje plannen voor een heraangelegde Bredabaan klaar. Maar het district en De Lijn raakten het niet eens over de bedding van de tram. Maar nu de sporen dringend aan vervanging toe zijn , wil De Lijn dat zo snel mogelijk doen. De Lijn wilde aanvankelijk een bredere tram- en busbaan dan in de plannen staat. Maar die eis heeft de openbare vervoersmaatschappij nu laten vallen.

Bij de heraanleg zullen slechts enkele parkeerplaatsen verdwijnen, vooral dan op kruispunten om auto´s de kans te geven om veilig een straat in te rijden. Verder zal er ook groen en uniform straatmeubilair komen.

We hebben de belofte gekregen dat de werkzaamheden in het voorjaar van 2012 van start gaan, zegt Koen De Cock (districtsschepen).
Ondertussen is er toch weer uitstel tot begin 2013.

Bekijk hier de plannen

Bekijk hier de nieuwsbrief van 16 juli 2012

feb 13 april 13 april 13 mei 13 mei 13
mei 13 mei 13 mei 13 mei 13 mei 13
juni 13 juni 13 juni 13 juni 13 juni 13
juni 13 juli 13 juli 13 aug 13 aug 13
aug 13 aug 13 aug 13